Sunday, April 26, 2009

jariku luka.
berdarah.
lalu ku balut dengan hansaplast.
alasannya,
nanti pedih kalau terkena air...

ironinya,
bila terkena air,
ada hansaplast pun tak berguna sebenarnya...
itu hanyalah sebagai agen sampingan..
untuk membuatkan kita rasa tak sakit..
tapi ntah..

sama juga dengan kehidupan.
pura2 bahagia dgn topeng yang direka khas..
kalis untuk menunjukkan perasaan sebenar...
sedangkan luka yang bernanah tiada yang tahu.

takpe.
biar aku saja yang tahu.
biar aku saja yang rasa.
biar aku saja yang rasa sakit hati.
biar..
biarkan aku..

tapi,
sekalis mana pun topeng itu.
ia akan pecah juga.
aku manusia biasa.
bukan superman..

tapi,
selagi ia tak pecah..
biarkan aku..
selagi aku bernafas.,
aku akan cuba kuat..

-Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku-

No comments: